Friday, September 11, 2009

11 September

Membongkar Serangan 9/11 dan Keganasan yang lain
Konspirasi Amerika dan Sekutunya Untuk Menghancurkan
Umat Islam
Perang Melawan Keganasan, Perang Ideologi:
Timbalan Menteri Pertahanan Amerika, Paul Wolfowitz, ''Saat ini, kita sedang bertempur melawan keganasan - perang yang akan kita menangkan. Perang yang lebih besar yang kita hadapi adalah perang pemikiran. Jelas suatu cabaran, tapi juga mesti kita menangkan.'‘ (sumber: Bridging the Dangerous Gap Between the West and the Muslim world, U.S. Defense: 2002)

Donald Rumsfeld, Menteri Pertahanan Amerika, '‘Jika askar Amerika keluar dari Irak segera, Irak akan menjadi syurga bagi pengganas dan menjadi asas penyebaran Negara superpower Islam yang akan mengancam dunia.... Irak akan menjadi asas negara Khilafah yang baru yang akan meluas ke Timur Tengah…(sumber: Washingtonpost.com, 5 Disember 2005)

Presiden Amerika, George W Bush, 6/10/2005 menyamakan perang melawan keganasan saat ini dengan perang melawan komunisme. Baginya, ideologi pembunuh Islam radikal adalah cabaran terbesar dari abad baru kita.

Negara- negara Barat & Sekutunya Menjadikan Islam Sebagai Sasaran
Allah berfirman: “Mereka tidak henti-hentinya memerangi kamu sampai mereka (dapat) mengembalikan kamu dari agamamu (kepada kekafiran), seandainya mereka sanggup.” (Q.S. al-Baqarah 2: 217)

Samuel P. Huntington, dalam bukunya “Who Are We?” (2004): Islam militan telah menggantikan kedudukan Soviet Union sebagai musuh utama AS.
Dalam The Clash of Civilization (1996), “Bagi Barat, yang menjadi musuh utama bukanlah fundamentalisme Islam, tapi Islam itu sendiri.”

Mengapa Islam Menjadi Sasaran?
Islam adalah peradaban (hadarah) yang lebih unggul
(Samuel P Huntington, The Clash of Civilization: 1996)

Peradaban Islam mempunyai pandangan hidup yang khas dan unik; berbeza dengan Sosialisme maupun Kapitalisme, baik di bidang politik, pemerintahan, ekonomi, sosial, budaya, pendidikan, pertahanan, keselamatan, mahu pun yang lain.

Islam adalah satu-satunya agama dan ideologi yang
(1) sesuai dengan fitrah manusia, (2) memuaskan akal dan
(3) mententeramkan jiwa.
Kerana ia diturunkan oleh Zat yang Maha Tahu akan fitrah, akal dan jiwa ciptaanNya.

Ideologi (Mabda’) Islam atau ideologi Barat-Kapitalis yang layak disebut ideologi iblis (evil ideology)?
Peradaban dan ideologi Islam inilah yang disebut Perdana Menteri Britain Inggeris, Tony Blair, di hadapan Konggres Parti Buruh, sebagai ideologi iblis (BBC News, 16 Julai 2005).

Ada 4 kriteria ideologi Iblis menurut Blair :

Ingin menghapuskan Israel;
Mengetepikan penguasaan Barat ke atas Dunia Islam;
Menjadikan Syariat Islam sebagai sumber hukum, di bawah satu Negara Khilafah untuk seluruh dunia;
Bertentangan dengan nilai-nilai liberal (Barat-Kafir)


Ideologi Barat, Ideologi Syaitan
Ideologi Barat, Kapitalisme, ideologi setan, penyebar perang, penghisap kekayaan, penjajah.. (Sumber: Jamil Salmi, Violence and Democatic Society, p. 71-72)
Barat campur tangan di negara lain antara 1798-1895 sebanyak 103 kali; 1896-1945 sebanyak 57 kali;
1945-2001 sebanyak 218 kali.

Melakukan Rampasan Kuasa Berdarah di: Iran (1953), Guatemala (1954), Cuba (1961 & 1971), Brazil (1964), Indonesia (1965), Greek (1967), Chili (1973), Angola (1974-1975), Jamaica (1975), Grenada (1983), Nicaragua (sejak 1984).

Pendukung Pemerintahan Zalim di: Honduras (1954), Lebanon (1958), Thailand (1959), Laos (1959-1969), Ethopia (1960), Korea Selatan (1960), Guyana (1963), Vietnam (1964), Republik Dominika (1962), Cambodia (1970), El-Salvador (sejak 1980).

Kapitalisme adalah Ideologi syaitan yang menghisap kekayaan penduduk dunia, sehingga menyebabkan kesengsaraan (Sumber: Jamil Salmi, Violence and Democatic society, p. 131-141):
1 Bilion orang miskin di Dunia Ketiga;
650 Juta orang di dunia berada dalam kelaparan;
250,000 anak meninggal dunia/minggu, atau 1 juta jiwa anak meninggal/bulan akibat kurang zat atau zat buruk (malnutrition);
Tahun 1955: Pendapatan per kapita Negara Industri USD 4,940, sedangkan Dunia Ketiga hanya USD 340.
Tahun 1980: Pendapatan perkapita Negara Industri USD 17,080 sementara Dunia Ketiga hanya USD 750.
Tahun 2003: AS membolot minyak dunia sebanyak 360 Juta tong/bulan untuk memenuhi keperluannya (sumber: US Department of Energy: 1999).

Permusuhan yang Mereka Sebut Keganasan itu Hasil Ideologi Syaitan
Ken Levingstone, Datuk Bandar London, Julai 2005, menyatakan bahwa aksi keganasan di London adalah akibat dasar luar negeri Barat terhadap Dunia Islam:

Penentangan rakyat Palestin (Intifada) dan Lubnan akibat penjajahan Israel sejak 1948 yang dibantu Britain, Amerika dan agen-agennya;

Penentangan Mujahidin Irak akibat penjajahan Amerika, Britain dan sekutunya di Irak sejak 2003.

Dan lain-lain.


Dokumen Penting Amerika Pasca 11 September
17 September 2002, setahun selepas peristiwa 11 September 2001, Rumah Putih keluarkan dokumen penting setebal 31 halaman, The National Security Strategy of the United States of America (sumber: Foreign Affairs, September-Oktober 2002).

Isinya Amerika ingin menjadi polis dunia dan akan bertindak unilateral (sendirian) dalam menghadapi ancaman pengganas serta senjata pemusnah besar-besaran, bila negara-negara lain tidak mahu ikut kehendak Amerika.

Amerika akan gunakan kekuatan ketenteraannya untuk mencorakkan dunia.

Grand strategy baru AS yang dicanangkan sejak berakhirnya Perang Dingin ini memiliki 7 elemen. 5 dari 7 elemen itu adalah:
(1) Mempertahankan dunia unipolar (di mana Amerika sahaja yang berkuasa), dan mesti mencegah munculnya saingan baru di Eropah dan Asia.
(2) Keganasan merupakan ancaman baru.
Dokumen Penting Amerika Pasca 11 September
(3) Mengganti konsep pencegahan (deterrence) Perang Dingin. Saat ini, pencegahan, kedaulatan, dan perimbangan kekuatan mesti berjalan bersama. Kerana ancaman saat ini bukan negara superpower, tapi jaringan pengganas transnasional.
(4) Mentafsirkan semula erti kedaulatan. Kerana kumpulan-kumpulan pengganas tidak dapat dihancurkan. AS mesti bersiap sedia untuk melakukan campur tangan di mana-mana, dan bila-bila sahaja bertindak lebih dahulu menghancurkan ancaman. Dalam erti kata lain AS tak perlu ambil kira kedaulatan negara lain jika AS ingin melakukan serangan.
(5) AS perlu memainkan peranan secara langsung dan berleluasa untuk memusnahkan ancaman.

George W Bush sendiri sudah menyatakan, serangan 11 September 2001 telah memaksa AS mengeluarkan konsep keamanan nasional baru, yang dikenali sebagai Preemptive strike (Amerika berhak menyerang sesiapa atas alasan mencegah serangan ke atasnya)

Jadi, Peristiwa 11 September sengaja direka untuk menjadi alasan lahirnya politik luar negeri baru AS; Doktrin Preemptive Strike.

Melawan Propaganda Syaitan
Propaganda syaitan (evil campaign) mesti dilawan dengan propaganda. Propaganda syaitan selalu menggunakan penyesatan pandangan dunia dan politik, misalnya, Bush, Blair dan sekutunya berbohong apabila mereka mengatakan “Perang melawan keganasan bukan perang melawan agama, atau Islam.”
Untuk menyesatkan pandangan dunia dan politik tentang Islam, Barat melakukan taktik:
Islam disamakan dengan keganasan, kaum Muslim disamakan dengan pengganas, dan label kekerasan. Tujuannya agar Islam dijauhi orang-orang Barat, dan tetap dimusuhi.
Islam dicampuradukkan dengan pemikiran Barat, seperti Demokrasi Islam, Pluralisme Islam, Liberalisme Islam, dan lain-lain. Tujuannya agar pemikiran Barat boleh diterima kaum Muslim.

Mereka jelas sedang memerangi Islam
Buktinya:
Samuel Huntington, “Musuh Barat bukan Fundamentalisme Islam, tapi Islam itu sendiri.” (The Clash of Civilization: 1996).
Pidato Blair di depan Konggres Parti Buruh, yang menyebut Islam sebagai ideologi syaitan;
Pidato Bush di depan National Endowment of Democracy (6/10/2005), dan di depan un-dangan The Ronald Reagan Presidential Library, yang menyebut Islam sebagai fasis, militan…
Lebih 90% dari senarai Pertubuhan Pengganas Asing yang mereka buat adalah orang dan kumpulan Islam;
Pemaksaan definisi berat sebelah tentang keganasan, yang hanya ditujukan kepada kumpulan Islam. Sedangkan Amerika, Britain, Australia, Israel, Bush, Blair, Howard, Olmert yang melakukan kekerasan di Irak, Afganistan, Palestin tidak disebut pengganas.

Taktik Licik Propaganda Syaitan
Propaganda syaitan yang dilakukan oleh Barat selalu menyebarkan ketakutan, keresahan dan keganasan: Melawan keganasan dengan keganasan negara (state terrorism). Dengan Melaksanakan:
Undang-undang Anti Keganasan;
Undang-undang Perisikan (Indonesia), Patriot Act (AS)…
Mengawasi dan mengintip pertubuhan Islam, sekolah Islam, madrasah, masjid, dan khatib Jumaatnya...
Menyusup masuk dalam pertubuhan Islam, pondok, madrasah, …

Maka, waspada terhadap perangkap syaitan. Kuatkan keimanan dan tawakkal kepada Allah, “Janganlah takut kepada mereka, takutlah kepadaKu, jika kalian memang beriman.” (Ali Imran 3: 175)

Propaganda Menangkan Islam
Islam agama yang kaffah (menyeluruh); mengandungi akidah dan syariah. Darinya, lahir peradaban yang agung dan mulia, dengan sistem politik, pemerintahan, hukum, ekonomi, sosial, budaya, pendidikan, pertahanan dan keselamatan yang unik dan khas.

Dunia penuh kedamaian di bawah naungan peradaban yang agung ini selama 14 abad, setelah peradaban ini membebaskan dunia dari perhambaan, eksploitasi dan penindasan sepanjang berabad-abad.

Keganasan dan Keganasan Negara sama-sama diharamkan Islam.
Keganasan bukan jihad, dan jihad juga bukan keganasan.
Islam mengajar jihad ---bahkan menetapkannya sebagai mahkota Islam (dzarwah sanam)--- dan mengharamkan keganasan.

Yang Mesti Dilakukan Umat Islam Sekarang
Perpaduan umat yang teguh: Jangan sampai dipecah belah dengan, Islam Radikal-Islam Moderat. Islam hanya satu; Islam is Islam.

Umat Islam mesti memiliki kesedaran yang sahih tentang Islam, dan kesedaran politik yang tinggi. Aksi-aksi keganasan menggunakan nama jihad wujud kerana tidak adanya dua kesedaran di atas.

Kaedah dakwah mengikut Nabi Muhammad SAW untuk melakukan perubahan adalah: fikriyah (intelektual), siyasiyyah (politis), la madiyah (bukan-kekerasan), dan mesti berjamaah (ikut kumpulan)…

No comments:

Post a Comment